لينک هاي وب

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گروه تربیت بدنی ناحیه چهار و آدرس tarbiatbadani4.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حُکما، طبیعت کلی شیر را گرم و‌تر می‌دانند و شیر گاو گوسفند و بز جهت تغذیه انسان مناسب شمرده شده شیر خوب و سالم قوام معتدل دارد و سفید رنگ و صاف است همچنین طعمی متمایل به شیرینی دارد.

در طب سنتی ایران شیر تقویت کننده قلب بوده و در درمان برخی بیماری‌های روحی و روانی مانند افسردگی و وسواس، عفونت‌های ریه و برخی مشکلات گوارشی از جمله یبوست موثر شمرده شده همچنین مصرف همزمان شیر با غذاهای ترش، ماهی، تخم مرغ در تجربیات حکما نهی شده مصلح شیر عسل است و توصیه می‌شود در هر لیوان شیر یک قاشق عسل حل شود.

زیاده روی در مصرف کره منجر به سوء هاضمه می‌شود

کره به عنوان یکی از مشتقات شیر دارای طبیعتی گرم و‌تر است و مصرف ان خصوصا همراه با شکر چاق کننده استه کره گاو لطیف‌ترین انواع کره است و زیاده روی در مصرف آن جدا از مشکلات قلبی و عروقی که به دلیل کاهش تحرک در دنیای امروز افزایش یافته در معده افراد ایجاد ضعف و سستی کرده و منجر به سوء هاضمه می‌شود.

ماست با افزایش رطوبت بدن باعث کاهش تشنگی می‌شود

ماست نسبت به دوغ به دلیل داشتن چربی بیشتر غذاییت بیشتر دارد و طبیعت ان سرد و‌تر است و هر چه ترش‌تر و رقیق‌تر باشد سردی و تری آن بیشتر می‌شود ماست موجب افزایش رطوبت بدن و کاهش تشنگی می‌شود و نعنای خشک، زیره، گل سرخ و زنجبیل به عنوان مصلحات ماست در طب سنتی توصیه شده است

پنیر نیز به عنوان یکی از انواع لبنیات دارای طبیعت سرد و‌تر است که خوردن آن با مغز گردو در اموزه‌های اسلامی توصیه شده است.



تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:57 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از مرکز ضایعات نخاعی جانبازان لازم است بدانید که حتی اگر از نعمت داشتن دو پا نیز محروم باشید، قادر به زندگی پویا و حتی راه رفتن خواهید بود، اگر ستون فقرات سالمی داشته باشید، در واقع همه ما روی ستون فقراتمان راه می رویم نه روی پاها، بدیهی است هر چه دانش خود را در مورد ستون بدنمان افزایش دهیم، توانایی ما در حفظ سلامت آن بیشتر خواهد بود..

وظایف ستون فقرات عبارتند از

انتقال وزن سر، گردن، اندام فوقانی و تنه به لگن

ایجاد کانالی جهت حفاظت از نخاع یا مغز الحرام

ایجاد قفسه ای محکم و استخوانی به کمک دنده ها و استخوان جناغ جهت حفاظت از قلب و ریه ها

تکیه گاهی جهت عضلات تنه و تعدادی از عضلات اندام فوقانی و تحتانی

ایجاد هماهنگی بین اعضاء و اندام های بدن

کمرد درد

تعریف و انواع کمر درد

کمر درد یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی می باشد بطوریکه بعد از سرماخوردگی و ضربه های کوچک، شایعترین بیماری در انسان است. کمر درد نخستین علت مراجعه بیماران به متخصصین ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و بطور کلی سومین علت مراجعه بیماران به پزشک می باشد..

 

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:56 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

شکم، با ازدیاد انباشتگی چربی های در این ناحیه بزرگ می شود و برای اینکه این ناحیه از بدنتان را کوچک کنید ، باید چربی های این ناحیه را به حرکت در بیاورید تا به مرور زمان چربی های بدن تان کم شود و شکمی صاف داشته باشید.
همانطور که از اسمش مشخص است چربی های شکمی فقط در ناحیه شکم شما انباشته می شوند و البته این آمار در بین آقایان نسبت به خانم ها بسیار بیشتر است
در آقایان این چربی های در شکم و همچنین قسمت بالایی شکم انباشته می شوند و در خانم ها علاوه بر شکم در نواحی مانند باسن ، ران نیز انباشته شدن چربی را داریم .کوچک کردن شکم در خانم ها و آقایان متفاوت است .در ابتدا به کوچک کردن شکم در خانم ها می پردازیم :زنان به دلیل سیستم خاص بدن و هورمون هایی که دارند ، تجمع چربی هایشان بیشتر در نقاط و قسمت های پایینی بدن شان می باشد : ( نواحی شکم ، باسن و ران )
با ذکر این نکته که : خانم ها بعد از یائسگی به دلیل تغییرات خاصی که در هورمون هایشان اتفاق می افتد ، تجمع چربی در ناحیه شکمشان بیش از حد افزایش می یابد به همین دلیل خانم های یائسه باید مواظب افزایش وزن خود باشند و به طور مداوم ورزش کنند .آقایان بین سنین 30-40 اولین برجستگی های را در شکم خود احساس می کنند ، یعنی اولین تجمع و انباشتگی چربی از این سنین آغاز می شود .
شکم خود را اندازه بگیرید :
همیشه شکم تان را با یک متر اندازه بگیرید . اندازه ی دور کمر در خانم های نباید بیش از 80 سانت باشد و اندازه ی دور کمر آقایان نیز نباید بیش از 94 سانت باشد .
در بعضی که اندازه ی دور کمرشان بیش از این مقدار می باشد عوامل متابولیک ، ناراحتی های قلبی - عروقی ، و... وجود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:54 | نويسنده : هادی قیصی زاده |
صندلی استاندارد
امروزه بیشتر کارها به صورت نشسته انجام می‏شود و افراد بخش زیادی از ساعات کاری‌ شان را روی صندلی و به صورت نشسته انجام می‌دهند.به همین دلیل استفاده از صندلی استاندارد نقش زیادی در کاهش آسیب به ستون مهره‌ها دارد.متخصصان علم ارگونومی ‌برای یک صندلی استاندارد ویژگی‌هایی را اعلام کرده‌اند‌ که لازم است هنگام خرید صندلی این نکات را مورد توجه قرار داد.
 
 
نحوه ی صحیح نشستن


تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:53 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

صحیح نشستن موقع روزنامه خواندن

برخی افراد در ساعات استراحت دل‌شان می‌خواهد روزنامه یا کتاب بخوانند و چون از صبح پشت میز نشسته‌اند‌ دوست ندارند مطالعه را هم روی صندلی انجام دهند.بهترین حالت این است که به جای اینکه روی مبل بنشینند و برای خواندن روزنامه سرشان را به جلو خم کنند یک بالش زیر دستشان بگذارند و روزنامه را تا نزدیکی‏های صورت بالا بیاورند و بدون نیاز به خم کردن سر و گردن به راحتی مطالعه‌شان را انجام دهند.


تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:52 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

صحیح نشستن موقع رانندگی

کمر درد یکی از مشکلات شایع در میان رانندگان است.برای پیشگیری از کمر درد باید به نقاط فشار و اصول کلی حفظ انحنای ستون مهره‌ها دقت کنید. هنگام رانندگی سر و گردن تان را صاف نگه‌دارید.سرتان را به اطراف خم نکنید، طوری قرار بگیرید که گوش‌های‌تان در امتداد شانه‌هایتان قرار بگیرد.بهتر است دست‌ها در حالت کشیده روی فرمان باشد.صندلی را خیلی نخوابانید و خیلی به سمت جلو خم نشوید.پاها هم باید کاملا کشیده و در وضعیت راحتی قرار داشته باشد.برخی رانندگان خودشان تغییراتی در صندلی ایجاد می‌کنند که ‌این تغییرات گاهی غیر اصولی است و به ستون مهره‌ها آسیب می‌رساند.توصیه می‌شود این تغییرات را فقط با مشورت پزشک ارتوپد و متخصص ارگونومی‌انجام دهید. درضمن بهتر است از رانندگی در طولانی مدت پرهیز کنید و پس از مدتی رانندگی توقف کرده و استراحت کنید.نکته دیگر اینکه کمربند ایمنی را فراموش نکنید.در ترمزهای ناگهانی و تصادفات شدید اگر از کمربند ایمنی به شکل صحیح استفاده نشده باشد صدمات شدیدی به ستون فقرات و دیسک‌های بین مهره‌ای وارد می‌شود.



تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:51 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

هرم غذایی که تعادل ،تنوع و میزان سهم مورد نیاز از گروههای غذایی را نشان میدهد و از 5گروه اصلی غذایی تشکیل شده است. شکل هرم به نحوی ترسیم شده که هر نوار رنگی مختص یک گروه غذایی می باشد. نوار زرد رنگ  که بخش کوچکی را تشکیل میدهد شامل چربی ها، روغن ها و شیرینی ها می باسد که این بدان معنی است که میزان مصرف این مواد غذایی بایستی به کمترین حد رسانده شود و جزء گروه های غذایی اصلی محسوب نمیشوند.

هرم راهنمای غذایی نشان میدهد که یک برنامه غذایی مناسب باید شامل تمام گروههای غذایی (5گروه)باشد. همچنین هرم راهنمای غذایی برمصرف بیشتر غلات ،میوه ها و سبزیها که بخش وسیعتری را اشغال می کند، در برنامه غذایی روزانه تاکید دارد و افراد را تشویق می کند که مواد غذایی حاصل از گیاهان را حتماً در برنامه غذایی بگنجانند.

لازم به ذکر است غذاهای یک گروه از هرم نمی توانند به جای غذاهای گروه دیگر مصرف شوند و هیچکدام از گروههای غذایی هرم از گروه دیگر مهمتر نیستند.

 

برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:46 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

mouse code

كد ماوس