لينک هاي وب

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گروه تربیت بدنی ناحیه چهار و آدرس tarbiatbadani4.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یخ در ورزش,کمپرس یخ,آسیب های ورزشیشما به عنوان یک ورزشکار حتما تا به حال با واژه یخ درمانی یا کمپرس یخ برخورد داشته اید . و یا افرادی را دیده اید که کیسه های یخ را بروی اندام خود قرار داده اند . احتمالا درباره نقش سرما و علت استفاده از آن از خود سوال کرده باشید . یکی از مهمترین و کاربردی ترین کارهایی که در زمان وقوع آسیب دیدگی در ورزش انجام می شود استفاده از یخ می باشد . امروزه با توجه به نقش سرما در کمک های اولیه در ورزش ، شرکت های بزرگ تجهیزات پزشکی ورزشی اقدام به ساخت اسپری های سرد کننده که خاصیت تسکین درد هم دارند نموده اند .

 

 

 

زمان استفاده از کمپرس یخ در ورزش

از زمان به وقوع پیوستن آسیب دیدگی تا 72 ساعت بعد شما می بایست از کمپرس یخ استفاده کنید . قاعده کلی استفاده از یخ این است که هر 2 ساعت یکبار به مدت 20 دقیقه و یا هر ساعت به مدت 10 دقیقه یخ را روی موضع قرار دهید .

نحوه استفاده از کمپرس یخ در آسیب های ورزشی

یخ ها را در کیسه مخصوصی یخ یا یک نایلون قرار داده و روی موضع قرار دهید .توصیه شده است که یخ را روی موضع به آرامی ماساژ دهید.

فواید استفاده از یخ در ورزش :

استفاده از کمپرس یخ تورم و درد را کاهش می دهد . جالب است که بدانید سرما موجب انقباض عروق شده و از خونریزی داخل بافت محل آسیب دیده جلوگیری می نماید. لازم به ذکر است اگر آسیب حاصله، باعث پارگی رگ ها شده باشد، به وسیله آن، حالت انقباض را در رگ ها و عضلات ایجاد کرده و خون کمتری خارج شود. هر چه مقدار خون تجمع یافته در اطراف عضو کمتر باشد، زمان بهبودی کوتاه تر خواهد بود.
به خاطر داشته باشید که هیچ وقت کمپرس را به صورت مداوم روی موضع قرار ندهید ، زیرا می تواند باعث گرفتگی عضلات ، احساس سوزش و قرمزی پوست شود . حتی آن دسته از ورزشکارانی که دارای آسیب های کهنه می باشند می توانند بعد از پایان تمرینات خود از  کمپرس یخ برای کاهش تورم و تسکین درد استفاده کنند . همچنین استفاده از سرما بعد از انجام تمرینات به صورت ماساژ با کیسه های یخ روی عضلات می تواند روند ریکاوری شما را تسریع نماید .
شاید استفاده از کمپرس یخ به ظاهر کاری ساده و در دیدگاه بعضی افراد بیهوده به نظر بیاید اما تجربه و علم خلاف این حرف را ثابت کرده اند . شما در استفاده از کمپرس یخ باید عجول نباشید و طبق دستورالعمل بالا که گفته شد از آن استفاده کنید .



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:30 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

تاندونیت آشیل در 11% صدمات و آسیب های ورزشی در دوندگان دیده می شود. تاندون آشیل، تاندون بزرگ پشت مچ پا است که عضلات پشت ساق پا را به استخوان پاشنه بنام کالکانئوس متصل می کند و کار اصلی آن بلند کردن کف پا از سطح زمین (Push off) در سیکل راه رفتن است. تاندونیت آشیل اکنون بعنوان تاندینوپاتی آشیل گفته می شود زیرا در واقع یک وضعیت التهابی نیست بلکه ایجاد یک بافت اسکار و فقدان ساختمان نرمال فیبرهای تاندون است.

 آشیل,آسیب آشیل,مصدومیت آشیل مچ پا

 

 

تاندونیت آشیل می تواند بصورت حاد باشد و در پی یک فعالیت زیاد در طی چند روز ایجاد شود یا می تواند مزمن باشد و در طی زمان طولانی تری ایجاد گردد. به هر حال درمان آن بخصوص در افراد مسن تر بسیار مشکل است چون خونرسانی آن کم می باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:29 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

تورم عضلانی,آسیب های ورزشی,پیشگیری از صدمات ورزشیاکثر ورزشکارانی که دچار آسیب دیدگی های ورزشی شده اند با واژه تورم آشنایی دارند و آن را به چشم بسیار دیده اند . تورم عضلانی معمولا با حجیم شدن قسمت آسیب دیده همراه می باشد و کمی تغییر رنگ نیز در آن بعضا دیده خواهد شد . شما ورزشکار عزیز اگر اطلاعات کاملی از عوامل ایجاد تورم ، تاثیر آن بر فعالیت های ورزشی و همچنین مضرات آن داشته باشید بهتر می توانید آسیب دیدگی خود را درک کنید و زودتر بهبود پیدا کنید.

 

 

 

تاثیرات تورم عضلانی بر بدن :

•    تورم سبب محدود شدن دامنه حرکتی می شود و از این طریق می تواند از پیشرفت آسیب جلوگیری کند.
•    افزایش فشار میان بافتی موجب فیکس شدن و حفاظت از بافت می شود.
•    تورم بستری جهت فعالیت سلول های ایمنی و فیبروبلاست ها ایجاد می نماید.
•    تورم با فشردن عروق لنفاوی ( که وظیفه جذب مایع و مولکول های بزرگ از فضای میان بافتی را برعهده دارند ) و کاهش جریان لنف احتمال گسترش باکتری ها ( در زخم ها و عفونت ها ) به نواحی دیگر را کاهش می دهد.

علی رغم این اثرات تورم مضراتی نیز به دنبال خواهد داشت:

•    با تحریک گیرنده های درد می تواند سبب تشدید درد شود.
•    تورم در دراز مدت می تواند سبب محدود شدن دامنه حرکتی ، اختلال در عملکرد عضو و تغذیه مفصل و افزایش احتمال بروز آرتروز زود رس شود.
•    تورم موجب مهار و ضعف عضلات می شود.
•    تورم با اعمال فشار بر عروق و کاهش خون رسانی و اختلال در تغذیه بافت موجب مرگ سلولی و تشدید آسیب می شود.
سلو ل های ایمنی در فضای میان بافتی عمل فاگوسیتز ( بیگانه خواری ) انجام می دهند و به این طریق بافت را از سلول های مرده و عوامل بیگانه پاکسازی می کنند. بر اثر فعالیت این سلول ها و با توجه به اختلال خون رسانی در بافت هیپوکسی ( کمبود اکسیژن ) ایجاد شده و این مسئله سبب مرگ سلولی و آسیب ثانویه می شود.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:28 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

اقدامات اولیه در آسیب های ورزشی,پزشکی ورزشی,اقدامات priceانجام هر فعالیت بدنی با آسیب همراه است اما ورزشكار می تواند با افزایش آگاهی و اطلاعات خود در ارتباط با انواع آسیب های ورزشی میزان احتمال بروز آسیب را كاهش داده و حتی دوره درمان را كوتاه كنند.در هنگام بروز آسیب دیدگی ورزشکار باید صبور باشد و ضمن حفظ خونسردی نزد پزشک ورزشی مراجعه نماید.استفاده از نظرات غیر کارشناسانه دوستان تدبیر مناسبی برای برخورد با آسیب های ورزشی نمی باشد.

 

 

 

اقدامات موثر در مرحله حاد: اقدامات موثر در این مرحله را به اختصار PRICE می نامند.

•    Protection (حفاظت): در این مرحله جهت تسریع بهبودی لازم است تا بافت آسیب دیده را از اعمال فشار های آسیب رسان محافظت کرد. برای این منظور می توان از بریس ( مچ بند ، زانو بند و... ) و وسایل کمکی مثل عصا استفاده نمود.
•    Rest (استراحت): منظور پرهیز از فعالیت های آسیب رسان است.
•    Ice (یخ): یخ گذاری به مدت هر دو ساعت 10 دقیقه موجب کاهش درد ، کاهش خون رسانی و کنترل تورم و با کاهش متابولیسم بافت از مرگ سلولی به علت هایپوکسی و بروز آسیب ثانویه جلوگیری می کند.
•    Compression (اعمال فشار): رایج ترین و ارزان ترین راه اعمال فشار استفاده از باند الاستیک می باشد. بستن باند الاستیک از پایین به بالا ، به صورت 8 و در حالی که در جهت بالا فشار به تدریج کاهش می یابد سبب جذب تورم می شود. همچنین بانداژ با افزایش فشار میان بافتی از انتقال پلاسمای خون به این فضا و شکل گیری تورم جلوگیری می کند.
•    Elevation (بالا قرار دادن عضو): بالا قرار دادن عضو و استفاده از اثر جاذبه به کاهش تورم کمک می کند.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:27 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

آسیب دیدگی در ورزش به علل مختلفی می تواند بروز کند. به طور کلی آسیب ها را به تروماتیک و غیر تروماتیک می توان تقسیم کرد. آسیب های تروماتیک به آسیب هایی اطلاق می شود که در آن مکانیسم ضربه وجود دارد. مثل وارد شدن ضربه در رشته های رزمی ، آسیب بر اثر برخورد تکل در فوتبال یا آسیب دیدگی بر اثر افتادن ضربه. آسیب های غیر تروماتیک آسیب هایی هستند که در آن مکانیسم ضربه وجود ندارد.

 

 آسیب ورزشی,صدمات ورزشی,فیزیوتراپی ورزشی

 

این گونه از آسیب ها حین حرکت ناگهانی مثل خم شدن یا چرخش ناگهانی ، بلند کردن نامناسب وزنه ، فرود نامناسب یا به تدریج به مرور زمان و با اعمال آسیب های کوچک ( بروز آسیب های ستون فقرات به علت وضعیت نامناسب نشستن یا آسیب زانو حین دویدن یا دوچرخه سواری یا آسیب شانه حین شنا ) بروز می کند.

برخی عوامل می توانند احتمال آسیب دیدگی را افزایش دهند :

مشکلات بیومکانیکی ، بیماری های متابولیک ، تغذیه نامناسب ، استراحت ناکافی ، لوازم و تجهیزات نامناسب ، تکنیک ناصحیح ، سن و جنسیت.
مشکلات بیومکانیکی: منظور از مشکلات بیومکانیکی حالتی است که وضعیت مکانیکی طبیعی بدن تغییر کرده باشد. در این صورت به علت اختلال در انتقال نیرو ، فعالیت عضلات و ثبات بدن احتمال آسیب دیدگی افزایش می یابد. از این جمله می توان به تغییر قوس کف پا ، حالت پا پرانتزی یا ضرب دری ، انحراف کشکک رو به خارج ، چرخش بیش از حد ران ها به داخل و تغییرات قوس ستون فقرات اشاره کرد.
لوازم و تجهیزات نامناسب: استفاده از کفش نامناسب ، دویدن روی پیست نامناسب ، تمرین با وسایل تمرینی که در طراحی آن ها به اصول ارگونومیک و بیومکانیک توجه نشده باشد می تواند احتمال آسیب دیدگی را افزایش دهد.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:26 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

وقتی مفصل بیش از دامنه حرکتی طبیعی خویش تحت فشار قرار می‌گیرد، آسیب رباط اتفاق می‌افتد. پارگی رباط ممکن است فقط از پارگی تعدادی از تارهای آن تا یک پارگی کامل ایجاد شده باشد. از نظر تعریف ، آن است که قستمی از رباط پاره شده ، ولی اندازه آن به حدی نیست که در استحکام مفصل تاثیر بگذارد و به سه نوع A ، B ، C تقسیم می‌شود

آسیب های رباط زانو,آسیب های ورزشی لیگامنت,درمان پارگی رباط

.

 

 

 

 

 

آسیب های رباط به سه دسته مهم تقسیم می شوند :

در نوع A قسمتی از میانه رباط پاره می‌شود.
در نوع B قسمتی از محل چسبندگی رباط به استخوان کنده می‌شود.
در نوع C قسمتی از رباط از محل چسبندگی آن به استخوان با یک تکه استخوانی کنده می‌شود.
در پارگی کامل قسمت اعظم یا تمامی تارهای یک رباط دچار پارگی شده و مفصل مبتلا ، ثبات و استحکام خود را از دست داده است و به سه نوع A ، B ، C دیده می‌شود .
در نوع A رباط به طور کامل از وسط پاره شده و دو انتهای آن از یکدیگر دور می‌شوند.
در پارگی نسبی ممکن است فقط چند عدد از تارهای رباط پاره باشند که به آن درجه یک می‌گوییم یا تعداد بیشتری از تارها ، ولی کمتر از 50% تمام رباط دچار پارگی شده باشد که در این حالت نیز مفصل ثبات و استحکام داشته و درجه دو خفیف نامیده می‌شود. پارگی کامل حالتی است که یا بیشتر از 50% تارهای رباط پاره باشند که درجه دو شدید یا تمامی تارهای پاره شده باشند که درجه سه نامیده می‌شود.

آسیب دیگی های رباط در چه مفاصلی بیشتر اتفاق می افتد؟

آسیب دیدگی رباط‌های مفصلی در ورزش یک چیز معمولی است و اغلب در مفاصل مچ پا ، زانو ، آرنج ، مچ دست و شانه اتفاق می‌‌افتد. در تمامی موارد آسیب‌ دیدگی رباط ها، باید مفصل از نظر ثبات و استحکام معاینه شود.

پارگی رباط زانو,فیزیوتراپی زانو,آسیب های ورزشی

در موارد حاد آسیب لیگامانی (رباط‌ ها) ورزشکار یا مربی باید انجام دهند چیست؟

کارهایی را که پزشک انجام می‌دهد به عبارت زیر است:
- انجام معاینات لازم جهت تعیین وضعیت ثبات و استحکام مفصل ، بخصوص در مورد مفصل زانو و انجام آتروسکوپی.در صورت درد شدید معاینات مربوطه باید تحت بیهوشی انجام شود.
- در صورت با ثبات بودن مفصل بسته به نوع ضایعه و نظر پزشک، ورزشهای حرکتی برای مفصل مربوطه شروع شده و یا از چند روز تا چند هفته را با بستن نوارهای چسب دار یا گچ گیری محافظت نماییم.
- در صورت بی ثبات بودن (unstable) تصمیم گرفته می‌شود که درمان غیرجراحی، شامل تمرینات حرکتی محافظت شده یا بستن با نوارهای چسب‌دار ، گچ‌گیری یا استفاده از بریس به مدت چهار تا شش هفته ، بسته به نوع ضایعه انجام شود و یا تصمیم به درمان جراحی برای مفصل مبتلا گرفته می‌شود.

توانبخشی وعلائم تشخیصی که نشان می دهد آسیب رباطی ایجاد شده است یا خیر کدامند ؟

- خونریزی که باعث ایجاد کبودی تورم و درد و حساسیت اطراف مفصل مربوطه می‌شود.
- خونریزی که باعث هماتوز (تجمع خون در مفصل) شود.
- درد هنگام حرکت دادن یا کار کشیدن از اندام مبتلا.
- بی ثباتی مفصل که بستگی به شدت آسیب‌دیدگی دارد.
در توانبخشی تمرینات عضلانی بطور فعال و حرکت درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید با همکاری ورزشکار ، مربی ، پزشک و فیزیوتراپیست انجام شود.

مدت زمان درمان آسیب های رباط

التیام رباط بعد از یک آسیب دیدگی احتیاج به زمان طولانی و معمولاً بیش از 4 الی 6 هفته دارد. در مرحله التیام نهایی باید رباط را تا حدودی توسط بانداژ ، یا استفاده از بریس محافظت نمود. تمرینات حرکتی زودرس برای بهبودی مفصل سودمند است ، ولی باید تحت مراقبت پزشک انجام شود.

 

 



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:25 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

انقباض شدید و ناگهانی در یک عضله یا گروهی از عضلات می باشد. کرامپ عضلانی تقریباً همه افراد را گهگاه درگیر می کند. این انقباض اغلب بیش از چند دقیقه طول می کشد و عضله مبتلا را سفت و دردناک می نماید. کرامپ در هر عضله بدن ممکن است اتفاق بیفتد ولی بیشتر در عضلات پا رخ می دهد.

علل ایجاد کرامپ عضلانی

احتمالاً کاهش اکسیژن رسانی به عضلات و تولید مواد زائد شیمیایی در طول فعالیت ،از دست دادن آب و نمک زیاد به علت هوای گرم و یا ورزش شدید ، قرار گیری در وضعیت نامناسب بدنی به مدت طولانی و در مواردی نیز علت آشکاری برای آن نداریم.
با این حال کرامپ های عضلانی تنها عامل حملات دردناک نیستند، اگر شما دردهای عود کننده عضلانی در ساق پاهایتان به هنگام راه رفتن دارید باید با پزشکان مشورت کنید چون علت می تواند ایسکمی اندام تحتانی (اختلالی که در آن عروق خون رساننده به پا تنگ می شود) نیز باشد.

درمان اولیه در کرامپ عضلانی:

شامل کشش و مالش منطقه مبتلا و استفاده از کیسه آب گرم است. نوشیدن مقادیر زیاد مایع و خوراکی های نمک دار نیز می تواند موثر باشد.

***

گردآوری :
دکتر مریم پورتولری - کمیته آموزش هیات پزشکی ورزشی استان البرز



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:24 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

پرداختن به ورزشهای رزمی در بین افراد به مقاصد مختلفی صورت می گیرد. این امر می تواند بعنوان هنری در جهت تناسب اندام و افزایش انعطاف پذیری یا برای رقابت و مسابقه و یا به منظور دفاع شخصی مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف آنچه تصور همگانی است میزان بروز آسیب های جدی در این ورزش به نسبت پائین است مثلاً میزان بروز آسیب در ورزشهای رزمی در حدود 10/1 فوتبال است و 2/1 کشتی است.میزان بروز صدمات با میزان مهارت ورزشکار ( رنگ کمربند ) رابطه معکوس دارد. از سویی شدت صدمات ایجاد شده با میزان مهارت ورزشکار در رابطه مستقیم قرار دارد ( بخاطر استفاده از مانورهای ترکیبی و خطرناکتر ) لذا هر چه فرد با مهارت تر و حرفه ای تر شود اگر چه میزان آسیب ها در وی کاهش می یابد اما اگر صدمه ببیند احتمال شدیدتر بودن آن افزایش می یابد.

فرکانس آسیب ها
• احتمال صدمه دیدگی در ورزشهای رزمی در حدود 17 در 000/100 نفر است. این میزان در فوتبال 167 در 000/100 و در بسکتبال 188 در 000/100 و در کشتی 26 در 000/100 است.
• 60% از آسیبهای مرتبط با ورزشهای رزمی در هنگام تورنمنت های ورزشی و 40% آنها در زمانهای غیر از تورنمنت رخ می دهد.
• در کاراته احتمال صدمه دیدگی بدنبال اصابت مشت بیشتر از احتمال صدمه به دنبال ضربات پا است.
• در تکواندو احتمال صدمه دیدگی بدنبال ضربات پا بیشتر از احتمال صدمه بدنبال اصابت مشت است.

علل صدمات در ورزشهای رزمی

• اصابت ضربات مستقیماً به بدن.
• مانورهای تعادلی و چرخشی
• حرکات تکراری مثل رقص پا یا مشت زدن به میت بصورت متوالی ( احتمال شکستگی پا در اثر استرس )

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:22 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

 آسيب هاي شنا اغلب از نوع آسيب هاي مزمن هستند و مكانيسم ايجاد آنها به علت استفاده بيش از حد عضو و حركات تكراري است.
شايعترين نوع آسيب در شناگران حرفه اي ، درد شانه به علت حركات چرخشي مكرر است كه در سه شناي كرال سينه، كرال پشت و پروانه وجود داشته و در هنگام شروع و مرحله كشش دست نمود بيشتري دارد. استفاده از كفي هاي دست و تخته كمكي شنا در تمرينات باعث افزايش اين درد مي شود.

 آسیب های ورزشی رشته شنا,آسیب جسمانی شنا

اين آسيب در اثر استفاده بيش از حد و برخوردهاي مكرر تاندون هاي عضلات چرخاننده شانه و سر دراز عضله دو سربازويي با زايده آكروميون و رباط كور اكوآكروميال ميباشد.گرم كردن و حركات كششي قبل از تمرين ترمينات قدرتي درجهت متعادل كردن قدرت عضلاني ، عضلات جلويي سينه و پشتي، اجتناب از تمرين بيش از حد و تصحيح تكنيك شناگر از جمله اقدامات لازم جهت پيشگيري از درد شانه ميباشد.
درمان بستگي به شدت آسيب ديدگي دارد و بسته به آن بايد از عوامل ذيل نیز بهره جست :
استفاده از يخ بعد از تمرين براي كاهش التهاب و تجويز داروهاي ضد درد و ضد التهاب مثل آسپرين و بروفن و در موارد شديدتر معرفي به فيزيوتراپيست . همچنين بايد به شناگر توصيه كرد كه در هنگام شنا كرال سينه و پشت ، بدن خود را بيشتر بچرخاند تا آرنج ها كمتر از آب بيرون بيايند و در نتيجه فشار كمتري بر روي تاندون هاي درگير وارد شود.



تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:21 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

آیا دچار آسیب ورزشی شده اید ؟ آیا در هنگام تمرینات ورزشی دوست شما در اثر یک برخورد یا یک حرکت آسیب دیده است ؟ در اینجا میخواهیم سه نکته اساسی در مواجه با آسیب های ورزشی را به شما یاد بدهیم .

 آسیب ورزشی, صدمات ورزشی, درمان صدمات ورزشی

استراحت به شما کمک می‌کند دچار آسیب‌ جدید و خون‌ریزی نشوید .یخ سبب فروکش کردن التهاب می‌شود و درد را ساکت می‌کند .کمپرس هم مانع از کبودی می‌شود . یخ تنها می‌تواند برای 10 دقیقه رگ‌های خونی را سفت کند، اما بعد از این مدت، محل آسیب دیده ورم می‌کند. بهتر است ابتدا برای 10 دقیقه یخ را روی محل بگذارید. بعد 10 دقیقه به آن استراحت دهید و بعد مجددا برای یک تا دو ساعت این کار را تکرار کنید .
در نهایت به کمک باند کمپرس، محل را ببندید تا خون در نواحی اطراف پخش نشود .در روزهای بعد برای جلوگیری از خون‌مردگی و ورم، استفاده از یخ را ادامه دهید، اما می‌توانید به جای 10 دقیقه، مدت آن را 30 دقیقه کنید .

 


تاريخ : یک شنبه 15 اسفند 1395 | 12:14 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

تاریخچه تنیس در ایران

 

پیدایش ورزش تنیس در ایران به بعد از جنگ جهانی دوم باز می گردد. پیش از این در طول سالهای (۱۳۱۵-۱۳۱۸) باشگاه بوستان ورزش که دارای چندین زمین تنیس بود، در محلی روبروی ورزشگاه شهید شیرودی فعلی به مدیریت شادروان شکوهی گشایش یافت . ورزشگاه شهید شیرودی ( امجدیه سابق) نیز همزمان با ورزشگاه بوستان ورزش با یک زمین تنیس درمحل کنونی بنیان گزاری و نخستین مسابقات قهرمانی تنیس کشور در سال ۱۳۱۸ در همین ورزشگاه برگزار گردید. گفتنی است که ورزش تنیس بخاطر بودن شهروندان انگلیسی در آبادان رونق خاصی داشت و اولین مسابقه تنیس بین تیم های آبادان و تهران به سالهای ۱۳۱۷-۱۳۲۰بر می گردد. پس از جنگ جهانی دوم مسابقات قهرمانی تنیس کشور تاسال ۱۳۲۲ جریان داشت که برادران نعمانی ( هانری وژوزف ) در صدر بازیکنان قرار داشتند .از سال ۱۳۲۲-۱۳۳۲مقام قهرمانی تنیس کشور در اختیار ژرژ آفتاندلیان قرار داشت.) نخستین سالی که ایران در جام دیویس شرکت نمود ۱۹۵۹ بود. تیم تنیس جام دیویس ایران به مدت ۳۱ سال در جام دیویس بازی کرده و مجموعاً ۶۴ بازی انجام داده است ) که حاصل آن ۳۲ برد و۳۲باخت بوده : بیشترین برد از آن منصور بهرامی با ۲۴ برد.ث بیشترین بازی برنده سینگل از آن تقی اکبری با ۱۷ برد . بیشترین بازی برنده دوبل ازآن کامبیز درفشی جوان با ۱۲ برد. بهترین تیم دوبل از آن کامبیز دزفشی جوان و مصطفی صالح با ۶ برد . طولانی ترین بازیها از آن کامبیز درفشی جوان با ۲۲بازی . و بیشترین سال عضویت در تیم دیویس کاپ از آن تقی اکبری با۱۵ سال است.

امتیاز دهی

 

    پوینت : پوینت (نقطه) کمترین امتیاز که از صفر تا ۴۰ در هر گیم داده می شود.

    گیم : امتیاز پوینت بعد از ۴۰ تبدیل به یک گیم (بازی) می شود.

    ست : هر ۶ گیم یک ست نام می گیرد.

    مَچ : امتیاز کل مجموعه یا مچ که از ۲ ست (تا حداکثر ۳ ست در مسابقات خاص) برای یک طرف بازی است.

 

(اختلاف در تمامی امتیازات باید حتماً دو باشد)



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 18 بهمن 1395 | 21:47 | نويسنده : هادی قیصی زاده |
تاريخ : دو شنبه 18 بهمن 1395 | 21:44 | نويسنده : هادی قیصی زاده |
 

بدمینتون توسط ۲ و یا ۴ بازیکن انجام می‌شود؛ و در این المپیک پدیده جالب توجه این است که در یکی از رشته‌ها در یک تیم دو نفره یک مرد و یک زن حضور دارند و با تیم مقابل به همین شکل به رقابت می‌پردازند.

نحوه بازی بدین صورت است که بازیکنان به کمک راکت، توپ را به سمت زمین حریف می‌فرستند و سعی می‌کنند آنرا در محوطه مشخص به زمین برسانند. برنده بازی تیمی است که دو تیم پانزده امتیازی را برنده شود. در انفرادی زنان هر کدام از گیم‌ها ۱۱ امتیاز است.

بدمینتون دو نفره مردان

 

رشته‌های المپیک آتن ۲۰۰۴ شامل موارد زیر بود:

 

    انفرادی مردان

    انفرادی زنان

    دونفره مردان

    دونفره زنان

    دونفره میکس (مردان و زنان)

 

مقررات بازی بدمینتون

زمین بازی

زمین بازی بدمینتون

 

زمین بازی بدمینتون به شکل مستطیل می‌باشد و با خطوطی به عرض ۴۰ میلی‌متر کشیده می‌شود. خطوط زمین باید به سادگی قابل تشخیص بوده و بهتر است به رنگ سفید یا زرد کشیده شود. طول زمین ۱۴/۷۲۳ متر - عرض زمین دو نفره ۶/۱ متر - عرض زمین یک نفره ۵٫۱۴ متر می‌باشد. کلیه این خطوط جزو زمین محسوب می‌شود. ارتفاع تور ۱٫۵۵ متر در محل پایه‌ها (گوشه‌های تور) و ۱٫۵۲۴ متر در مرکز تور می‌باشد.

توپ بدمینتون

توپ بدمینتون از مواد طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. سر آن باید از جنس چوب‌پنبه که لایه چرمی دارد باشد. توپ چرمی باید دارای ۱۶ پرک باشد که به پایه وصل می‌شوند. وزن توپ باید بین ۳۷٫۴ تا ۵۰/۵گرم باشد.

فضای بالای زمین

در بازی‌های بین‌المللی، حداقل ارتفاع زمین تا سقف، برای تمام سطح زمین بازی، برابر با ۱۲ متر واندازه استاندارد در بازی‌های باشگاهی ۹٫۱۴ متر می‌باشد. سراسر فضای بالای زمین بدون هیچ گونه ساختار اضافی بوده، و موانع مزاحمی همچون ساختارهای نور پردازی در آن وجود ندارد.



تاريخ : دو شنبه 18 بهمن 1395 | 21:44 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

الفبای موفقیت :

الف: اشتياق براي رسيدن به نهايت آرزوها
ب: بخشش براي تجلي روح و صيقل جسم
پ: پويايي براي پيوستن به خروش حيات
ت: تدبير براي ديدن افق فرداها
ث: ثبات براي ايستادن در برابر باز دارنده ها
ج: جسارت براي ادامه زيستن
چ: چاره انديشي براي يافتن راهي در گرداب اشتباه
ح: حق شناسي براي تزکيه نفس
خ: خود داري براي تمرين استقامت
د: دور انديشي براي تحول تاريخ
ذ: ذکر گوئي براي اخلاص عمل
ر : رضايت مندي براي احساس شعف
ز: زيرکي براي مغتنم شمردن دم ها
ژ: ژرف بيني براي شکافتن عمق دردها
س: سخاوت براي گشايش کارها
ش: شايستگي براي لبريز شدن در اوج....
ص : صداقت داشتن
ض : ضرر را تحمل كردن
ط : طاهر و پاك بودن در راهي كه قدم برداشته ايم
ظ : ظلم نكردن
ع : عمل به اين نكته ها
غ : غير از خودت ديگران را هم ديدن
ف : فكر فردايي بهتر
ق : قدر شناسي
ک : کمال گرايي
گ : گذشت کردن
ل : لزوم ايمان به قدرت لايزال و مهرباني هاش
م : مربي خود بودن
ن : نداشتن ترس و هراس از تلاش
و : وابسته پنداشتن موفقيت خود فقط به 2 نفر...خدا و خودمون
ه : هدف دقيق و مناسب داشتن
ي : يافتن راه درست براي رسيدن به هدف



تاريخ : دو شنبه 18 بهمن 1395 | 21:42 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

برنامه بدنسازی حجمی ۱۰ هفته ای

برنامه عضله سازی در 10 هفته

برنامه بدنسازی حجمی  در ۱۰ هفته با هدف افزایش حجم عضلانی تا بیشترین حد ممکن طراحی شده است. در این برنامه بدنسازی هر گروه عضلانی یک بار در هفته از طریق تمرینات ترکیبی سنگین تمرین داده می‌شوند. نوع تمرین آن Split و سطح تمرینی پیشرفته است و تعداد روزهای تمرینی در هفته، ۴ روز می‌باشد. امکانات مورد نیاز شامل هالتر، وزن بدن، دمبل و دستگاه‌های بدنسازی مختلف است. رژیم غذایی این برنامه تمرینی باید شامل تعداد وعده‌های بیشتر در روز -۵وعده – با مقدار پروتئین بالاتر باشد.



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 15 بهمن 1395 | 17:23 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

چگونه نوشیدنی‌ ورزشی خانگی درست کنید؟

نوشیدنی ورزشی خانگی

استفاده از نوشیدنی‌ ورزشی یک راه عامه‌پسند برای تأمین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن بخصوص الکترولیت و آب بدن در روزهای تمرین و استراحت است. همه ورزشکاران می‌دانند استفاده از مایعات حاوی شکر و مواد رنگ دهنده مصنوعی روش سالمی برای پر کردن ذخایر بدن نیست، پس باید دنبال راه سالمی بگردند که آب، انرژی و الکترولیت‌های از دست رفته بدن را بازسازی کند.


در این مطلب به دستورالعمل تهیه و آماده‌سازی چندین نوشیدنی‌ ورزشی خانگی خواهیم پرداخت تا با استفاده از آن ها بازده جلسات تمرینی خود را به حداکثر برسانید. از نوشیدنی‌های مخصوص بازسازی الکترولیت‌ بعد از تمرین و از نوشیدنی‌های انرژی‌زا قبل از تمرین استفاده کنید. تا پایان همراه ما باشید.

۱. نوشیدنی بازسازی الکترولیت‌ها

مواد اولیه: نصف خیار، ۲ عدد لیمو، ۵/۱ فنجان آب نارگیل.

 

خیار و لیمو را در یک آب میوه‌گیری بریزید. عصاره آن را با آب نارگیل مخلوط کنید. این نوشیدنی را با یخ یا دمای پایین مصرف کنید.

۲. نوشیدنی معروف Gatorade

مواد اولیه: ۳ فنجان آب، ۱ فنجان آب پرتقال، نصف فنجان آب لیمو، ۳ قاشق عسل، نصف قاشق چایی‌خوری نمک.

تمام مواد را در یک مخلوط‌‌ کن بریزید. پس از میکس کردن با یخ، میل کنید.

۳. نوشیدنی افزایش دهنده الکترولیت

مواد اولیه: ۴/۱ هنداونه بدون دانه، ۲ لیوان بزرگ آب نارگیل، مقداری نمک دریایی.

همه مواد را در یک مخلوط ‌کن قوی ریخته و بعد از میکس کامل، میل کنید.

۴. نوشیدنی ورزشی معروف DIY

مواد اولیه: نصف لیتر آب زنجبیل، ۱ لیتر آب، عصاره ۳ عدد لیمو، مقدار کم نمک دریایی، استویا.

زنجبیل را به قطعات بزرگ تبدیل کنید و در یک قابلمه بزرگ ریخته و به آن آب اضافه کنید. صبر کنید تا آب به جوش برسد. سپس اجازه دهید تا ۱۵ دقیقه آهسته بجوشد. سپس حرارت را خاموش کرده تا مایع خنک شود. مایع استویا را برای طعم به آن اضافه کنید و در یک ظرف درب‌دار نگهداری کنید. سپس تمام مواد را با هم مخلوط کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید.

۵. نوشیدنی Super Energy

مواد اولیه: ۱ عدد پرتقال متوسط خورد شده، ۴/۳ فنجان شیر نارگیل، ۱ قاشق عسل، ۱ قاشق دانه تخم بذر کتان، ۶ اونس ماست وانیلی، نصف فنجان یخ.

همه مواد را در یک هم‌زن ریخته تا کاملاً صاف شوند. سپس مصرف کنید.

 

۶. نوشیدنی برای قبل تمرین

مواد اولیه: ۲/۱ لیتر آب تصفیه شده، ۱ گرم عصاره گیاه مورت (rhodiola)، ۱ قاشق چایی خوری پودر گلوکز یا ویتامین C، ا اسکوپ پروتئین وی، ۱ فنجان توت منجمد.

گیاه مورت موجب افزایش استقامت حین تمرین می‌شود در حالی که ترکیب پودر گلوکز و فروکتوز میوه توت موجب آزادسازی کوتاه مدت و طولانی مدت انرژی می‌شود.

۷. نوشیدنی انرژی‌زا کاکائو و موز

مواد اولیه: ۱ فنجان شیر، نصف موز رسیده، ۲ قاشق شکر، ۲ قاشق کاکائو شیرین نشده.

همه مواد را داخل یک مخلوط‌کن بریزید تا کل مواد صاف و یکدست شود. سپس از نوشیدن آن لذت ببرید.

۸. نوشیدنی آب جو

مواد اولیه: ۴/۱ فنجان جو، ۵ فنجان آب، ۵۰ گرم زنجبیل (پوست کنده و تکه شده)،  آب و پوست ۲ عدد لیمو،  4/1 فنجان عسل، ۲/۱ قاشق چایی‌خوری نمک (اختیاری).

جو و آب را داخل ماهی تابه درب دار ریخته و ۱۵ دقیقه بچوشانید. پوست لیمو و تکه‌های زنجبیل را داخل آن ریخته و ۱۵ دقیقه دیگر بجوشانید. مایع را صاف کرده و عسل، آب لیمو و نمک را به آن اضافه کرده و آن را به خوبی هم بزنید تا خنک شود. سپس میل کنید.

۹. نوشیدنی انرژی‌زا توت فرنگی

مواد اولیه: نصف فنجان توت فرنگی تازه یا یخ زده، ۲ قاشق عسل، ۳/۱ پودر شیر خشک بدون چربی، ۱ عدد هلو بدون هسته و نصف شده، ۱ قاشق آب لیمو، نصف فنجان یخ.

توت فرنگی، شیر، عسل، هلو و آب لیمو را در مخلوط کن بریزید. تا صاف و یکدست شدن مواد آن را هم بزنید. قطعات یخ را به آن اضافه کنید. دوباره آن را هم بزنید تا یخ کاملاً با مواد مخلوط شود.

۱۰. نوشیدنی انرژی‌زا شکلاتی

مواد اولیه: ۱ قاشق چایی خوری کاکائو، ۲ قاشق چایی خوری شکر، ۱ عدد تخم مرغ، نصف قاشق چایی خوری وانیل، ۲ فنجان شیر.

مواد را در مخلوط کن بریزید. پس از صاف شدن نوش جان کنید.

۱۱. نوشیدنی خرس گریزلی

مواد اولیه: ۳/۱ فنجان آب لیمو، ۴/۱ فنجان عسل، ۴/۱ قاشق نمک، ۴/۱ قاشق جوش شیرین (baking soda)، مقداری آب.

مواد را با هم مخلوط و سپس در یخچال نگهداری کنید. این نوشیدنی برای هر فعالیتی که به صرف انرژی نیاز دارد مفید است.



تاريخ : جمعه 15 بهمن 1395 | 17:12 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

کارگاه فوتسال

آدرس:خیابان معراج ،خیابا میثم، سالن امام حسین(ع)

ساعت: 15(3 بعد از ظهر)

تاریخ:95/11/11



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:29 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

ورزش هوازی فواید ورزش های هوازی فواید تمرینات هوازی تمرین هوازی پیشگیری از ابتلا به بیماری های مغزی ایروبیک

ایروبیک و ورزش های هوازی را می توان از جمله ورزش هایی به شمار آورد که برای تمام افراد و در تمام سنین بسیار مناسب می باشند و کمک شایانی به حفظ سلامت وی می کنند. از فواید دیگر این نوع ورزش ها می توان به کمک به بهبود عملکرد مغز و همچنین پیشگیری از ابتلا به بیماری های مغزی اشاره کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

محققان فهمیدند شرکت در ورزشهای هوازی منجر به افزایش بیشتری در حجم قسمت خاکستری مغز میشود و منطقه corpus callosum از جمله آنها است. این منطقه، الیاف عصبی را بین نیمه راست و چپ مغز جابجا می کند
آیا به افزایش قدرتهای ذهنی خود علاقه مند هستید ؟
شفا آنلاین:مطالعه جدید نشان میدهد که ورزشهای هوازی آن را بیشتر می کند .محققان فهمیده اند کسانی که چهار بار در هفته به مدت شش ماه متوالی ورزش هوازی می کنند نسبت به کسانی که ورزشهای کششی انجام میدهند ، افزایش بیشتری در قدرت مغزی پیدا میکنند.

( و این نوع از نتایج ، شگفت آور است به خصوص انکه این مطالعه تغییراتی را نشان میدهد که فقط در قدرت مغز نیست بلکه در تواناییهای درکی هم هست . ) ماکس وینترمارک استاد د ردانشگاه استانفورد مطلب بالا را بیان کرد. در یک مطالعه ۳۵ فرد بالغ که از ضعف ادراکی (MCI)شاکی بودند شرکت کردند .اینها مرحله میانی اختلال در درک عادی را در دوران پیری و یا الزایمر داشتند .. و محققان ،۱۶ نفر از بالغین با عمر متوسط ۶۳ را تحت ورزشهای هوازی مرتب قرار دادند و ۱۹ نفر دیگر با متوسط سن ۶۷ سال ،تحت ورزشهای کششی و نرمشی قرار گرفتند .

بررسیها با MRI و امواج الکترومغناطیس برای تصویر برداری از مغز انجام شد همچنین محققان بررسی کردند که آیا تمرینات منظم ، نقشی در تکامل قدرت ادراکی دارد یا نه .. بر اساس این مطالعه، میزان ماده خاکستری در همه این افراد افزایش یافت . این قسمت از مغز یعنی بخش خاکستری ، حاوی جسم سلولی سلولهای عصبی است . محققان فهمیدند شرکت در ورزشهای هوازی منجر به افزایش بیشتری در حجم قسمت خاکستری مغز میشود و منطقه corpus callosum از جمله آنها است. این منطقه، الیاف عصبی را بین نیمه راست و چپ مغز جابجا می کند .

واقعیت آن است که شرکت کنندگان در تمرینات کششی و نرمشی کاهش اندازه قسمت خلفی راست مغز را که مسئول دریافت و انتقال اطلاعات به قسمتهای مختلف مغز است ، نشان دادند . همچنین در افراد شرکت کننده در ورزشهای هوازی ، شش ماه پس از مطالعه، مهارتهای ادراکی افزایش داشت ولی این حالت در ورزشهای کششی و نرمش مشاهده نشد و این مهارتهای ادراکی شامل حافظه عملکردی و تفکر برای حل مشکلات است .محققان میگویند ورزشهای هوازی ممکن است بیشتر از ورزشهای کششی و نرمشی به حفظ قدرتهای مغز در کسانی که از ضعف اداکی رنج میبرند، کمک کند.و این افراد در معرض ابتلا به آلزایمر ، در آمریکا نزدیک به پنج میلیون نفر هستند . این اکتشاف به ایجاد بحثهای بیشتر درباره تغییرات مغز در انواع مختلف تمرینات ورزشی منجر میشود



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:25 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

موثر واقع نشدن ورزش علت اثر نکردن ورزش دلیل اثر نکردن ورزش

ورزش کردن تاثیرات مثبت زیادی بر روی سلامت جسم و روح شما خواهد داشت که بر هیچ کدام از افراد پوشیده نیست.اما گاهی اوقات اتفاق می افتاد افراد با وجود ورزش کردن نتیجه دلخواه و مثبتی نمی گیرند و نمی توانند به تناسب اندام برسند.به راستی دلیل این موضوع چیست؟در این مطلب قصد داریم شما را با مواردی آشنا نماییم که باعث می شوند ورزش کردن موثر واقع نشود

 

 

۱. نداشتن برنامه مناسب:

می‌توان از مربیان ورزش برای گرفتن برنامه استفاده کرد. سایت‌های مختلف اینترنتی هم هستند که برنامه‌های ورزشی ۶ تا ۱۲ هفته‌ای ارائه می‌دهند. اگر فردی هستید که بعد از مدتی انگیزه خود را از دست می دهید، بهتر است برنامه داشته باشید.

۲. تغذیه نادرست:

نمی‌توان با انجام ورزش و بدون توجه به تغذیه تناسب اندام به دست آورد.

از غذایی که می‌خورید آگاهی داشته باشید. ورزشکاران باید به اندازه کافی پروتئین  کربوهیدرات و چربی سالم مصرف کنند.

۳. استفاده از وزنه‌های سبک:

معمولا زنان دچار این مشکل می‌شوند ، زیرا احساس می‌کنند که وزنه‌ها سنگین هستند. اگر می خواهید فرم بدن شما تغییر کند باید وزنه بزنید ، زیرا وزنه زدن فرم عضلات را شکل می‌دهد.

۴. انجام یک برنامه برای همیشه:

نباید همیشه یک برنامه را تکرار کنید. باید در ورزش تنوع ایجاد کنید و ورزش‌های مختلف انجام دهید. برای خودتان چالش ایجاد کنید.

۵. نداشتن همراه:

بهتر است ورزش را با شخصی دیگر را انجام دهید تا برای شما ایجاد انگیزه کند و پشتکار شما بالا برود، داشتن همراه باعث ایجاد رقابت سالم هم می‌شود که در پیشرفت موثر است.



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:24 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

فواید طناب زدن تاثیر طناب زدن بر کاهش وزن تاثیر طناب زدن بر تقویت روحیه

طناب زدن یکی از ورزش هایی است که تمام افراد حداقل در دوران مدرسه آن را تجربه کرده اند.اما این ورزش فقط مناسب بچه ها نیست.شما می توانید با کمک طناب زدن چربی های اضافه بدنتان را بسوزانید و هم روحیه خود را تقویت کنید.این ورزش یکی از محبوب ترین ورزش هاست.

 

امروزه در اکثر باشگاه‌های ورزشی، ‌ورزشکاران رشته‌های مختلف را می‌بینید که با طناب حرکت های ورزشی انجام می‌دهند. حتما برایتان جالب است که بدانید

 

یکی از باصرفه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین ورزش‌ها برای بهبود عملکرد سیستم قلبی- عروقی، طناب زدن است که می‌توان آن را در یک فضای کوچک اجرا کرد. این تمرین می‌تواند مقدار زیادی کالری را در یک دوره کوتاه زمانی بسوزاند. تخمین‌زده شده است فواید ۱۰دقیقه طناب زدن، با ۳۰ دقیقه دوی آرام تقریبا برابر است.

همچنین طناب زدن باعث بهبود چابکی، سرعت، تعادل و هماهنگی می‌شود.

طناب زدن نوعی ورزش ضربه‌ای است و می‌تواند یک راه سریع و ساده برای بهبود توده استخوانی در ناحیه ران باشد. وقتی حین طناب‌زدن فرد بالا می‌پرد و سپس روی زمین فرود می‌آید، نیروی وارده در زمان فرودآمدن به اسکلت منتقل می‌شود.

اسکلت این نیرو را به‌عنوان یک چالش و یک استرس دریافت می‌کند و برای بهتر تحمل کردن استرس ناشی از پریدن منظم، استخوان‌ بیشتری می‌سازد. از آنجا که نیروی وارده در هر پرش، با هر دو پا جذب می‌شود، طناب‌زدن می‌تواند از آسیب زانویی که ممکن است با دویدن ایجاد شود، جلوگیری کند.

ورزشی برای چربی‌سوزی
طناب‌زدن یک تمرین چربی‌سوز عالی است و از مهم‌ترین موارد استفاده از این تمرین برای کاهش وزن است. ۳۰ دقیقه طناب زدن در یک فرد با جثه متوسط، حدود ۳۰۰ کالری مصرف می‌کند بنابراین برای کاهش نیم کیلوگرم وزن در هفته، می‌توانید همراه کاهش ۴۰۰ کالری از رژیم غذایی، روزانه ۳۰ دقیقه طناب بزنید

محققان می‌گویند انجام تمرین‌های ورزشی شامل حرکت‌ها و پرش‌های عمودی مثل پریدن از روی طناب، برای کاهش احساس گرسنگی بسیار مفید است. این کم شدن اشتها باعث می‌شود فرد دیرتر احساس گرسنگی کند و تمایل به خوردن در او کمتر و در نهایت منجر به کاهش وزن شود.

چه افرادی مجاز به طناب زدن نیستند؟
بسیاری از افرادی که دچار مشکلات طبی ناشی از بی‌‌تحرکی هستند، می‌‌توانند ناراحتی خود را به کمک طناب زدن درمان یا از بروز آن پیشگیری کنند. طناب زدن برای افراد سالم ضرری ندارد اما توصیه می‌‌شود کسانی که دچار مشکل ارتوپدی در اندام‌ تحتانی هستند (مثل آرتروز زانو)، خانم‌‌های باردار و دارندگان پروتزهای پزشکی مختلف که امکان جابجایی‌ پروتز در آنها وجود دارد، بدون مشورت پزشک معالج طناب‌ بازی نکنند

طناب زدن عامل افتادگی رحم است؟
از نظر علمی، ورزش‌های پرشی مانند طناب‌زدن معمولا مشکل خاصی برای خانم‌ها ایجاد نمی‌کند. به‌طورکلی در چنین ورزش‌هایی تفاوت‌ چندانی بین زنان و مردان وجود ندارد.

البته در مواردی که برخی بیماری‌های زنان باعث شل شدن و ناپایداری رحم و ضمائم آن می‌شود، ممکن است انجام چنین ورزش‌هایی باعث تشدید بیماری‌ شود. این بیماری‌ها بسیار نادر هستند و در این موارد باید از انجام ورزش‌های پرشی اجتناب کرد.

به‌نظر می‌رسد همراه بودن طناب زدن با دیگر ورزش‌ها، نه تنها باعث افتادگی رحم نمی‌شود بلکه باعث سفتی عضلات بدن خواهد شد.

کفش مناسب برای طناب زدن
برای داشتن ایمنی و سلامت کامل باید کفش ورزشی بپوشید که کفی مناسبی به‌خصوص در قسمت پنجه‌های پا داشته باشد. کفش‌های بسکتبال و تنیس برای طناب زدن مناسب هستند، ولی کفش‌های مخصوص دویدن به دلیل اینکه ممکن است به پا فشار وارد کنند، مناسب نیستند. معمولا کفش‌‌هایی که دارای کفی انعطاف‌‌پذیر هستند، برای این ورزش پرشی مناسب‌ هستند.توصیه‌های کلیدی

یکی از نکته‌‌های مهم انتخاب طول مناسب برای طناب است. طناب را وسط کف پا نگه‌دارید؛ اگر دسته‌های آن تا زیر بغل شما برسد، اندازه‌اش مناسب است. هنگام طناب زدن این نکته‌ها را هم حتما رعایت کنید:

۱ – دسته‌‌های انتهای طناب را با آرامی اما محکم در دست بگیرید.

۲ – آرنج‌‌ها را نزدیک بدنتان نگه دارید و شانه‌ها را شل کنید.

۳ – اندکی زانو‌ها را خم کنید‌ و از مچ‌‌های‌ خود برای تاب دادن طناب با قوسی ملایم در بالای سرتان استفاده کنید.

۴ – سر و پشت‌تان را هنگام پریدن مستقیم نگه دارید.

۵ – پشت‌تان را به جلو خم نکنید. طناب را با حرکت مچ‌های خود بچرخانید، نه با حرکت بازوهایتان.

۶ – سر و گردن خود را مستقیم و رو به جلو نگه دارید و سعی کنید چشم‌هایتان به یک نقطه در مقابلتان متمرکز شود

۷ – با بینی نفس بکشید، نه با دهان.

۸ – بیش از حد بالا نپرید،‌ زیرا ممکن است روی زانوها و قوزک‌‌ پاهایتان فشار بیاید.

۹ – به خاطر داشته باشید طناب زدن می‌تواند به سرعت ضربان قلب را بالا ببرد، قبل از وارد کردن طناب زدن به برنامه ورزشی خود، با پزشک مشورت کنید.

۱۰ – روی سنگ و موزاییک طناب نزنید زیرا به پاها و مفاصل فشار زیادی وارد می‌کند. بهترین سطوح برای طناب‌زدن روی تشک ورزشی یا زمین چوبی و در صورت عدم دسترسی به این سطوح حتی در منزل روی موکت است.

طول طناب چقدر باشد؟
برای اینکه متوجه شوید طول طناب مناسب شما چقدر است، یک پای خود را وسط طناب بگذارید، سپس دسته‌های طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برایتان مناسب باشد، باید تا وسط قفسه سینه‌تان بالا بیاید. در صورت بلندتر یا کوتاه‌تر بودن، هنگام طناب زدن با مشکل مواجه خواهید شد.

ابتدا ۵ دقیقه برای گرم کردن بدن خود راه بروید. سپس قوزک پا، ماهیچه‌های ساق پا و قسمت‌های بالایی پا را به آرامی کشش دهید.

بهترین برنامه طناب زدن
جدول تمرینی پایین این صفحه را که برای ۱۵ هفته در نظر گرفته شده است، دنبال کنید. اگر تازه‌کار هستید از ابتدای جدول شروع کنید و اگر از قبل با اینگونه تمرین‌ها آشنایی دارید، از قسمت‌های پیشرفته‌تر آن. در طول یک هفته شاهد تغییرات و پیشرفت‌های خود در این برنامه خواهید بود.

با انتخاب نوع تمرین‌ها و میزان استراحت در طول این ۱۵ هفته و نیز استفاده از وزنه‌ برای ناحیه قوزک و نیز کمر می‌تواند به بهبود وضعیت قلبی-عروقی و همچنین سوخت کالری خود کمک کنید.



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:23 | نويسنده : هادی قیصی زاده |
 

ورزش کردن ورزش در زمستان خاصیت ورزش

 

 

فعالیت کردن بدن بصورت فیزیکی ورزش حساب میشود و بشر توانسته تا کنون چندین نوع ورزش را ارائه کند که همگی برای بدن مفید میباشند و سالیانه مسابقاتی برای آن ها برگزار میشود.ورزش کردن علیرغم اینکه برای تناسب اندام و سلامت مفید است،بر روی روحیه هم تاثیر میگذارد و سبب میشود انسان احساس خوبی داشته باشد.

 

ورزش خاصیت ضد التهاب دارد

انجام ۲۰ ‌دقیقه ورزش با شدت متوسط می‌تواند مانند ضد التهاب در بدن عمل کند.به‌ گزارش  سایت Science daily، ورزش به صورت متداوم تاثیراتی همچون کاهش وزن، افزایش قدرت قلب و افزایش قدرت عضلات و استخوان‌ها دارد.محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که انجام ۲۰ ‌دقیقه ورزش با شدت متوسط می‌تواند خاصیت ضد التهاب داشته باشد. این تاثیر برای بیمارانی که از التهاب مفاصل و فیبرومیالژیا (نوعی روماتیسم ) رنج می برند، کمک کننده است.۲۰ ‌دقیقه ورزش با شدت متوسط سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند و در سلول‌های بدن خاصیت ضد التهاب ایجاد می‌کند. مدیر  این تحقیقات می‌گوید: هر زمانی که ورزش می‌کنیم، سیستم ایمنی بدن بهبود می‌یابد. ما در صدد بودیم که پروسه چگونگی ضد التهاب بودن ورزش را کشف کنیم. طبق بررسی‌ها ۲۰ ‌دقیقه دویدن بر روی تردمیل با سرعت متوسط ، ۵ درصد سلول‌های ایمنی محرک در بدن را افزایش می‌دهد. این کار می‌تواند برای افرادی که التهاب مفصل دارند یا از بیماری‌های خود ایمنی رنج می برند، مفید باشد.مدیر این تحقیقات می‌گوید: جلسات ورزشی حتما نباید شدید باشد تا ورزش تاثیر ضد التهاب داشته باشد. می‌توان ۲۰ ‌دقیقه پیاده روی سریع انجام داد.التهاب یکی از واکنش‌های ایمنی بدن است. با این حال تورم شدید ممکن است باعث ایجاد بیماری‌هایی همچون دیابت شود.

جلوگیری از آسیب‌دیدگی در ورزش‌های زمستانی

بسیاری از افراد از ورزش کردن در هوای سرد زمستان خودداری می‌کنند، اما افرادی نیز هستند که به ورزش‌های زمستانی علاقه دارند و از این فرصت کوتاه استفاده می‌کنند. در ورزش‌های زمستانی احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد. برای مثال ورزش‌های اسکی، استوبرد و اسکیت روی یخ با خطراتی همراه هستند.به گزارش ایسنا، از بعضی از آسیب دیدگی‌ها در ورزش‌های زمستانی می‌توان جلوگیری کرد. برای مثال بسیاری از اسکی بازان دوست دارند که در ارتفاعات بالا  باشند. با وجود این باید در نظر داشته باشند که تنها بودن در ارتفاعات زیاد می‌تواند خطرناک باشد و عواقب زیادی به همراه داشته باشد.انجمن جراحان ارتوپد همچنین پیشنهاد می‌کند که ورزشکاران زمستانی عضلات و رباط‌های سر بدن خود را قبل از فعالیت گرم و  ورزیده کنند. این کار باعث می‌شود که از پارگی در این نواحی جلوگیری شود. پارگی ACL در میان ورزشکاران زمستانی شایع است. اگر قبل و بعد از ورزش حرکات کششی انجام شود، از این نوع آسیب تا حدودی جلوگیری می‌شود.



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:22 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

 

 

فشار خون بالا اثرات یوگا بر فشار خون اثرات مفید یوگا

 

مطالعات نشان می دهد، افرادی که  تمرینات یوگا را به استایل زندگی شان اضافه می کنند، افت سطح فشار خون را به طور واضح مشاهده خواهند کرد. در این مطالعه محققان می گویند: فشار خون بالا خطر ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی را افزایش می دهد که بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید شیوه زندگی خود را بهبود بخشند.

 

مطالعه جدید در مورد ۶۰ نفر که فشار خون نسبتاً بالایی داشتند انجام شد. شرکت کنندگان به طور تصادفی در در تمرین های یوگا قرار گرفتند در حالیکه تغییراتی نیز در شیوه زندگی شان ایجاد شد. تغییرات شامل ورزش های هوازی متوسط، خوردن یک رژیم غذایی سالم و ترک سیگار بود. این گروه که میانگین سنی آنها ۵۶ سال بود، به مدت یک ماه تمرینات یوگا را انجام داده و سپس به فعالیت خود در خانه ادامه می دادند.

این مجموعه شامل کشش، کنترل تنفس و مدیتیشن به مدت یک ساعت در روز بود. محققان دریافتند پس از سه ماه، کاهش قابل توجه فشار خون در گروه یوگا مشاهده می شود. فشار خون از دو عدد ساخته شده است: عدد بالا، فشار سیستولیک یا همان فشار خون  شریانی است که از قلب پمپاژ می شود.

عدد پایین، فشار دیاستولیک یا همان فشار بین ضربان های قلب است. فشار خون در میلی متر جیوه بیان می شود. محققان با اندازه گیری فشار ۲۴ ساعته افراد شرکت کننده در تمرین های یوگا دریافتند که فشار دیاستولیک شبانه روزی آن ها چهار و پنج دهم میلی متر کاهش داشته است.

اگرچه کاهش فشار خون متوسط بود، ولی در آزمایشات بالینی این میزان کاهش بسیار معنادار است. چرا که حتی حدود ۲ میلی متر کاهش هم در فشار دیاستولیک می تواند پتانسیل بالایی در کاهش خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر قلب تا ۶ درصد و خطر ابتلا به سکته مغزی را تا ۱۶ درصد داشته باشد.

تحقیقات نشان می دهد بیماران مبتلا به فشار خون بالا با این توصیه و انجام تمرینات یوگا به مدت یک ساعت در روز، هم امکان کاهش فشار خون برایشان ممکن می شود و هم یک حس خوب را برای خودشان به ارمغان می آورند.



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:21 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

ورزش های مفید برای افزایش عمر راه های افزایش دادن طول عمر افزایش عمر

ورزش کردن فواید بسیاری دارد که بر هیچ کدام از افراد پوشیده نیست.هر ورزشی فواید خواص خود را دارد.در این مطلب قصد داریم شما را با ورزش هایی آشنا کنیم که انجام دادن آن ها باعث زیاد شدن طول عمر می شود.افرادی که می خواهند عمر طولانی داشته باشند، باید به شنا، تنیس و ایروبیک روی بیاورند و این به معنی بی فایده بودن ورزش های دیگر نیست.

 

“چارلی فاستر” کارشناس ورزش و تندرستی دانشگاه اکسفورد می گوید: اگر می خواهید عمر طولانی داشته باشید بهتر است به جای پیاده روی یا دویدن، تنیس بازی کنید.

وی در ادامه افزود؛ همچنین دوچرخه سواری، ایروبیک و شنا خطر مرگ و میر را کاهش می دهند.
تنیس، اسکواش و بدمینتون باعث سلامتی بیشتر می شود و افرادی که این ورزش ها را انجام می دهند ۴۷ درصد کمتر دچار مرگ و میر می شوند.



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:19 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

 

 

 

لاغری کاهش وزن اصولی کاهش وزن علل چاقی روش های کاهش وزن راه های کاهش وزن درمان چاقی

 

برای کاهش وزن روش های بسیار مختلفی وجود دارد، بعضی از این روش ها اصولی بوده و اختلالی در عملکرد بدن ایجاد نمی کنند و برخی دیگر غیر اصولی و موجب به وجود آمدن آسیب های جدی می شوند. کاهش وزن اصولی همراه با حفظ تناسب اندام روش های خاصی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. با دکتر سلام همراه باشید.

راه‌های موثر و سالم برای کاهش وزن در ورزشکاران وجود دارد. این افراد می‌توانند با در نظر داشتن نکات زیر به بهترین شکل برای کاهش وزن برنامه‌ریزی کنند.

۱. تمرکز بر مصرف پروتئین:

قبل از این که ظرف خود را با ماکارونی و پاستا پر کنید مطمئن شوید که به اندازه کافی در ظرف غذای شما پروتئین جای دارد. برای مثال پاسا را با مرغ یا ماهی بخورید. خوردن پروتئین به میزان کافی باعث می‌شود که کالری سوزی به صورت درست و متعادل انجام شود. در کنار پروتئین چربی سالم، فیبر، سبزی و میوه مصرف کنید. به ‌این‌ ترتیب قند خون نیز تنظیم می‌شود.

۲. از مصرف قند اضافه خودداری کنید:

مصرف غذایی هفتگی خود را یادداشت کنید. خواهید دید که چقدر قند اضافی مصرف می کنید برای مثال آب نبات ، شکلات و شیرینی به صورت ناخواسته در برنامه غذایی شما جای گرفته است. اگر وزن شما برایتان اهمیت دارد باید از خوردن این نوع مواد غذایی خودداری کنید.

۳. به آنچه می خورید و دلیل خوردن آن توجه کنید:

بهتر است به این که در چه زمانی غذا می خورید و چرا غذا می خورید توجه کنید. کاهش وزن می‌تواند به روش‌های روانی نیز انجام شود. فرد ممکن است به دلایل روانی غذای بیشتری را در ساعت نامناسب بخورد. با توجه کردن به این مساله می توانید قند خون را پایین بیاورید و به تدریج سوخت و ساز را بالا ببرید. عادت‌های غذایی نادرست گاهی اوقات به اضافه وزن می انجامد که باید از آنها جلوگیری کرد.

۴. در طول فصل ورزشی وزن کم نکنید:

برنامه‌ریزی بسیار مهم است. در زمانی که بیشترین میزان ورزشی را انجام می دهید وزن کم نکنید. در آن زمان تغییر دادن وزن می‌تواند منجر به کاهش سرعت و قدرت شما شود و کارایی را کاهش دهد. به تدریج تغذیه خود را تغییر دهید.

۵. تامین سوخت بدن را فراموش نکنید:

۳۰ تا ۶۰ ‌دقیقه بعد از تمرین مواد غذایی بدن را تامین کنید. تامین درست سوخت بدن می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد. در مدت کوتاهی بعد از ورزش سلول‌های بدن ریز مغذی‌های را جذب و مصرف می‌کنند و آنها را ذخیره نمی‌کنند.

۶. هر روز خود را وزن نکنید:

اگر هر روز بر روی ترازو بروید روند کاهش وزن کمتر موثر خواهد بود. میزان آب خوردن ، عادت ماهیانه، فعالیت روزانه و غیره همگی می‌توانند در لحظه بر روی وزن شما تاثیر بگذارند. اگر هر روز خود را وزن کنید حس خوبی نخواهید داشت و ممکن است دچار ناامیدی شوید.



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:16 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

 

 

یوگا مزایای ورزش یوگا فواید ورزش یوگا اهمیت ورزش یوگا افتادگی پوست

افتادگی پوست با چه روش هایی قابل درمان خواهد بود می خواهیم در این زمینه ورزش یوگا را به شما پیشنهاد دهیم با استفاده از این ورزش قادر خواهید بود زیبایی پوستتان را چند برابر کنید برخی حرکات ساده ورزش یوگا تاثیرات زیادی بر سلامتی تان خواهند گذاشت .

 

 

 افتادگی پوست را می‌توان به ‌راحتی با انجام دادن چند حرکت مخصوص یوگا برطرف کرد.

از سایت هلث نیوز، صورت همانند قسمت های دیگربدن دارای عضلات است که به ورزش نیاز دارد.

اما چند حرکت صورت :
*بوسه به سقف
مزایا: این حرکت کمک می‌کند تا خط فک تقویت و مانع از افتادگی فک شود.
چگونه آن را انجام دهید:
ابتدا چند بار آرام سر را بچرخانید تا نرمش عضلات گردن انجام گیرد. سپس سرخود را به سمت سقف قرار دهید و لب‌های خود را به سمت بالا بکشید انگار که قصد دارید به سقف بوسه بفرستید؛ سررا به سمت راست بچرخانید و حرکت کشش را تکرار کنید، سپس همان حرکت را برای سمت چپ انجام دهید. این حرکت را هر بار ۵ دفعه تکرار کنید.
* صورت شیر:
مزایا: این حرکت درد سینوس راتسکین و گردش خون را بهبود می‌دهد.
چگونه آن را انجام دهید: از طریق بینی نفس عمیق بکشید سپس دهان خود را باز نگه ‌دارید درحالی ‌که زبان خود را به سمت چانه تان دراز می‌کنید. چشمان خود را باز نگه‌دارید و از طریق دهان بازدم کنید، طوری که صدای “ها” ایجاد شود. این حرکت را ۳ تا ۵ بار تکرار کنید.
* ردیابی زبان:
مزایا: این حرکت فشار به فک را کاهش می‌دهد ، گردن و گلو و گونه‌ها را تقویت می‌کند.
چگونه آن را انجام دهید: زبان را از بیرون دور لب ها به شکل “O” لاتین حرکت دهید. هنگام این حرکت ابرو را صاف نگه ‌دارید و فک پایین نیز شل باشد. این حرکت را ۱۰ بار در هر سمت انجام دهید .



تاريخ : یک شنبه 10 بهمن 1395 | 9:14 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11



تاريخ : دو شنبه 27 دی 1395 | 13:7 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

برای دیدن نمونه سوالات تربیت بدنی به ادامه مطلب بروید.



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 دی 1395 | 20:23 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

تغذیه مناسب در فوتبال

 

فوتبال، ورزشي است مبتني بر قدرت، سرعت و مهارت که هر سه ي آنها

مي توانند تحت تأثير نوع ، زمان، نحوه ي مصرف مواد غذايي و نوشيدنيها،

توسط ورزشکار قرار گيرند. نياز به انرژي و ديگر مواد مغذي د ر ورزشکاران

رشته ي فوتبال با توجه به وزن بدن، وضعيت بلوغ، فصل انجام مسابقات و

حتي جايگاه بازيکن در زمين (مدافع، مهاجم و يا دروازه بان) متفاوت است.

به طور مثال فعاليتهاي يک مهاجم، بر توان و قدرت، متمرکز است. در حالي

که يک مدافع مي بايد از سرعت و چابکي لازم برخوردار باشد. بنابراين

جهت دست يابي به اهداف ورزشي و براي تأمين نيازهاي تغذيه اي فردي،

برنامه هاي غذايي به صورت انفرادي تنظيم مي گردد و ورزش کاران اين

رشته مي بايد سعي کنند تا ذخاير انرژي مناسبي جهت تمرينات و

مسابقات داشته باشند.

در عين حال برخي ورزشکاران به وضع تغذيه ي خود بي توجه اند و اين امر

موجب آسيب و نقص عملکرد ورزشي آنها خواهد شد.

 

برخي اشتباهات رايج تغذيه اي در بين فوتباليست ها به قرار زير است :

1- عدم دريافت مايعات به مقدارکافي

 

2- عدم مصرف مواد غذايي در فواصل منظم

 

3- دريافت پروتئين بيش از حد و کربوهيدرات به مقدار کم

 

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 دی 1395 | 20:21 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

وقتی نوشابه می‌خورید چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

۱۰دقیقه بعد از خوردن نوشابه :

۱۰قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود

خوردن این حجم شکر دچار حالت تهوع و استفراغ نمی‌شوید؟ چون

اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و به ظاهر شیرینی‌اش را

خنثی می‌کند.

 

 20دقیقه بعد :

قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یکجای انسولین منجر

می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون،

بیشتر از این بالا نرود و نکته خطرناک و مهم اینجاست که بیشتر این

چربیها در بدن ذخیره شده و یکی از عوامل اصلی چاقی می شود

 

۴۰دقیقه بعد :

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های چشمتان گشاد

می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان

قند را به داخل جریان خون رها می‌کند در نتیجه چربی خون هم بالا

میرود. همچنین گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از

احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.

 

۴۵دقیقه بعد :

ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز که حالت

سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی

است که در مصرف مواد مخدر به ایجاد سرخوشی، آنهم از نوع کاذب ،

خطرناک و اعتیادآور منجر می‌شود. جالبه بدونید این حالت سرخوشی

و سرزندگی ، اونهم بصورت کاملا بی ضرر و اتفاقا مفید رو میتونید با

روزی سی دقیقه ورزش کردن بدست بیارید.

 

۶۰دقیقه بعد :

اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم،

منیزیم و روی می‌چسبد...

 

جهت مطالعه ادامه مطلب روی کلمه ادامه مطلب کلیک کنید.

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 دی 1395 | 20:18 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

تکنیک صحیح دویدن

 

    با توجه به اينكه به منظور توسعه فاكتور استقامت قلبي تنفسي بيشتر افراد تمايل دارند از      پياده روي و يا دويدن استفاده نمايند. بنابراين دانستن تكنيك صحيح دويدن به منظور جلوگيري از صدمات احتمالي و پرهيز از حركات اضافي ضروري است .

 

 به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 4 دی 1395 | 19:59 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

حُکما، طبیعت کلی شیر را گرم و‌تر می‌دانند و شیر گاو گوسفند و بز جهت تغذیه انسان مناسب شمرده شده شیر خوب و سالم قوام معتدل دارد و سفید رنگ و صاف است همچنین طعمی متمایل به شیرینی دارد.

در طب سنتی ایران شیر تقویت کننده قلب بوده و در درمان برخی بیماری‌های روحی و روانی مانند افسردگی و وسواس، عفونت‌های ریه و برخی مشکلات گوارشی از جمله یبوست موثر شمرده شده همچنین مصرف همزمان شیر با غذاهای ترش، ماهی، تخم مرغ در تجربیات حکما نهی شده مصلح شیر عسل است و توصیه می‌شود در هر لیوان شیر یک قاشق عسل حل شود.

زیاده روی در مصرف کره منجر به سوء هاضمه می‌شود

کره به عنوان یکی از مشتقات شیر دارای طبیعتی گرم و‌تر است و مصرف ان خصوصا همراه با شکر چاق کننده استه کره گاو لطیف‌ترین انواع کره است و زیاده روی در مصرف آن جدا از مشکلات قلبی و عروقی که به دلیل کاهش تحرک در دنیای امروز افزایش یافته در معده افراد ایجاد ضعف و سستی کرده و منجر به سوء هاضمه می‌شود.

ماست با افزایش رطوبت بدن باعث کاهش تشنگی می‌شود

ماست نسبت به دوغ به دلیل داشتن چربی بیشتر غذاییت بیشتر دارد و طبیعت ان سرد و‌تر است و هر چه ترش‌تر و رقیق‌تر باشد سردی و تری آن بیشتر می‌شود ماست موجب افزایش رطوبت بدن و کاهش تشنگی می‌شود و نعنای خشک، زیره، گل سرخ و زنجبیل به عنوان مصلحات ماست در طب سنتی توصیه شده است

پنیر نیز به عنوان یکی از انواع لبنیات دارای طبیعت سرد و‌تر است که خوردن آن با مغز گردو در اموزه‌های اسلامی توصیه شده است.



تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:57 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از مرکز ضایعات نخاعی جانبازان لازم است بدانید که حتی اگر از نعمت داشتن دو پا نیز محروم باشید، قادر به زندگی پویا و حتی راه رفتن خواهید بود، اگر ستون فقرات سالمی داشته باشید، در واقع همه ما روی ستون فقراتمان راه می رویم نه روی پاها، بدیهی است هر چه دانش خود را در مورد ستون بدنمان افزایش دهیم، توانایی ما در حفظ سلامت آن بیشتر خواهد بود..

وظایف ستون فقرات عبارتند از

انتقال وزن سر، گردن، اندام فوقانی و تنه به لگن

ایجاد کانالی جهت حفاظت از نخاع یا مغز الحرام

ایجاد قفسه ای محکم و استخوانی به کمک دنده ها و استخوان جناغ جهت حفاظت از قلب و ریه ها

تکیه گاهی جهت عضلات تنه و تعدادی از عضلات اندام فوقانی و تحتانی

ایجاد هماهنگی بین اعضاء و اندام های بدن

کمرد درد

تعریف و انواع کمر درد

کمر درد یکی از شایعترین علل مراجعه بیماران به مراکز درمانی می باشد بطوریکه بعد از سرماخوردگی و ضربه های کوچک، شایعترین بیماری در انسان است. کمر درد نخستین علت مراجعه بیماران به متخصصین ارتوپدی و جراحی مغز و اعصاب و بطور کلی سومین علت مراجعه بیماران به پزشک می باشد..

 

به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:56 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

شکم، با ازدیاد انباشتگی چربی های در این ناحیه بزرگ می شود و برای اینکه این ناحیه از بدنتان را کوچک کنید ، باید چربی های این ناحیه را به حرکت در بیاورید تا به مرور زمان چربی های بدن تان کم شود و شکمی صاف داشته باشید.
همانطور که از اسمش مشخص است چربی های شکمی فقط در ناحیه شکم شما انباشته می شوند و البته این آمار در بین آقایان نسبت به خانم ها بسیار بیشتر است
در آقایان این چربی های در شکم و همچنین قسمت بالایی شکم انباشته می شوند و در خانم ها علاوه بر شکم در نواحی مانند باسن ، ران نیز انباشته شدن چربی را داریم .کوچک کردن شکم در خانم ها و آقایان متفاوت است .در ابتدا به کوچک کردن شکم در خانم ها می پردازیم :زنان به دلیل سیستم خاص بدن و هورمون هایی که دارند ، تجمع چربی هایشان بیشتر در نقاط و قسمت های پایینی بدن شان می باشد : ( نواحی شکم ، باسن و ران )
با ذکر این نکته که : خانم ها بعد از یائسگی به دلیل تغییرات خاصی که در هورمون هایشان اتفاق می افتد ، تجمع چربی در ناحیه شکمشان بیش از حد افزایش می یابد به همین دلیل خانم های یائسه باید مواظب افزایش وزن خود باشند و به طور مداوم ورزش کنند .آقایان بین سنین 30-40 اولین برجستگی های را در شکم خود احساس می کنند ، یعنی اولین تجمع و انباشتگی چربی از این سنین آغاز می شود .
شکم خود را اندازه بگیرید :
همیشه شکم تان را با یک متر اندازه بگیرید . اندازه ی دور کمر در خانم های نباید بیش از 80 سانت باشد و اندازه ی دور کمر آقایان نیز نباید بیش از 94 سانت باشد .
در بعضی که اندازه ی دور کمرشان بیش از این مقدار می باشد عوامل متابولیک ، ناراحتی های قلبی - عروقی ، و... وجود دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:54 | نويسنده : هادی قیصی زاده |
صندلی استاندارد
امروزه بیشتر کارها به صورت نشسته انجام می‏شود و افراد بخش زیادی از ساعات کاری‌ شان را روی صندلی و به صورت نشسته انجام می‌دهند.به همین دلیل استفاده از صندلی استاندارد نقش زیادی در کاهش آسیب به ستون مهره‌ها دارد.متخصصان علم ارگونومی ‌برای یک صندلی استاندارد ویژگی‌هایی را اعلام کرده‌اند‌ که لازم است هنگام خرید صندلی این نکات را مورد توجه قرار داد.
 
 
نحوه ی صحیح نشستن


تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:53 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

صحیح نشستن موقع روزنامه خواندن

برخی افراد در ساعات استراحت دل‌شان می‌خواهد روزنامه یا کتاب بخوانند و چون از صبح پشت میز نشسته‌اند‌ دوست ندارند مطالعه را هم روی صندلی انجام دهند.بهترین حالت این است که به جای اینکه روی مبل بنشینند و برای خواندن روزنامه سرشان را به جلو خم کنند یک بالش زیر دستشان بگذارند و روزنامه را تا نزدیکی‏های صورت بالا بیاورند و بدون نیاز به خم کردن سر و گردن به راحتی مطالعه‌شان را انجام دهند.


تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:52 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

صحیح نشستن موقع رانندگی

کمر درد یکی از مشکلات شایع در میان رانندگان است.برای پیشگیری از کمر درد باید به نقاط فشار و اصول کلی حفظ انحنای ستون مهره‌ها دقت کنید. هنگام رانندگی سر و گردن تان را صاف نگه‌دارید.سرتان را به اطراف خم نکنید، طوری قرار بگیرید که گوش‌های‌تان در امتداد شانه‌هایتان قرار بگیرد.بهتر است دست‌ها در حالت کشیده روی فرمان باشد.صندلی را خیلی نخوابانید و خیلی به سمت جلو خم نشوید.پاها هم باید کاملا کشیده و در وضعیت راحتی قرار داشته باشد.برخی رانندگان خودشان تغییراتی در صندلی ایجاد می‌کنند که ‌این تغییرات گاهی غیر اصولی است و به ستون مهره‌ها آسیب می‌رساند.توصیه می‌شود این تغییرات را فقط با مشورت پزشک ارتوپد و متخصص ارگونومی‌انجام دهید. درضمن بهتر است از رانندگی در طولانی مدت پرهیز کنید و پس از مدتی رانندگی توقف کرده و استراحت کنید.نکته دیگر اینکه کمربند ایمنی را فراموش نکنید.در ترمزهای ناگهانی و تصادفات شدید اگر از کمربند ایمنی به شکل صحیح استفاده نشده باشد صدمات شدیدی به ستون فقرات و دیسک‌های بین مهره‌ای وارد می‌شود.



تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:51 | نويسنده : هادی قیصی زاده |

هرم غذایی که تعادل ،تنوع و میزان سهم مورد نیاز از گروههای غذایی را نشان میدهد و از 5گروه اصلی غذایی تشکیل شده است. شکل هرم به نحوی ترسیم شده که هر نوار رنگی مختص یک گروه غذایی می باشد. نوار زرد رنگ  که بخش کوچکی را تشکیل میدهد شامل چربی ها، روغن ها و شیرینی ها می باسد که این بدان معنی است که میزان مصرف این مواد غذایی بایستی به کمترین حد رسانده شود و جزء گروه های غذایی اصلی محسوب نمیشوند.

هرم راهنمای غذایی نشان میدهد که یک برنامه غذایی مناسب باید شامل تمام گروههای غذایی (5گروه)باشد. همچنین هرم راهنمای غذایی برمصرف بیشتر غلات ،میوه ها و سبزیها که بخش وسیعتری را اشغال می کند، در برنامه غذایی روزانه تاکید دارد و افراد را تشویق می کند که مواد غذایی حاصل از گیاهان را حتماً در برنامه غذایی بگنجانند.

لازم به ذکر است غذاهای یک گروه از هرم نمی توانند به جای غذاهای گروه دیگر مصرف شوند و هیچکدام از گروههای غذایی هرم از گروه دیگر مهمتر نیستند.

 

برای خواندن این مطلب به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1395 | 12:46 | نويسنده : هادی قیصی زاده |
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

mouse code

كد ماوس